Έκθεση αφιερωμένη στη φωτορεπόρτερ του πολέμου, Λι Μίλερ στην Μπολόνια

16


Ήταν το πρώτο μοντέλο, μούσα των σουρεαλιστών, καλλιτέχνις και η ίδια και φωτορεπόρτερ στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Φωτογραφική έκθεση αφιερωμένη στο έργο της Λι Μίλερ (Lee Miller), είδωλο της δεκαετίας του ’20, φίλης των Πικάσο, Κοκτώ και Μιρό, της μοναδικής φωτογράφου που κατέγραψε την απόβαση των Συμμάχων τη D-Day, το εσωτερικό στρατοπέδων συγκέντρωσης και το σπίτι του Χίτλερ στη Βαυαρία, διοργανώνεται στο Ανάκτορο Παλαβιτσίνι, στην Μπολόνια της Ιταλίας.

Η έκθεση με τίτλο «Surrealist Lee Miller» μέσα από 101 φωτογραφίες προβάλλει ολόκληρο το καλλιτεχνικό ταξίδι της Αμερικανίδας φωτογράφου και περιλαμβάνει τις πιο δημοφιλείς λήψεις και άλλες που είναι λιγότερο γνωστές.

«Προτιμώ να φωτογραφίζω παρά να είμαι φωτογραφία» έλεγε η Λι Μίλερ ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα που πρωταγωνιστούσε στα περιοδικά μόδας της δεκαετίας του ’20. Τότε ήταν που αποφάσισε να εγκαταλείψει την καριέρα μοντέλου για να αφιερωθεί στη φωτογραφία. Ξεκίνησε από τον εκδοτικό οίκο Condé Nast και φωτογραφήθηκε για εξώφυλλο της Vogue το 1927, σε ηλικία 19 ετών, αλλά δύο χρόνια αργότερα αποφάσισε να περάσει στην άλλη πλευρά του φακού.

Πεισματάρα και ενθουσιώδης, μένει έκθαμβη από τις φωτογραφίες του Μαν Ρέι, κορυφαίου φωτογράφου της εποχής και γίνεται μοντέλο και μούσα του. Φίλη των καλλιτεχνών του κύκλου των υπερρεαλιστών, η Μίλερ ανοίγει το πρώτο της στούντιο στο Παρίσι και γίνεται γνωστή ως φωτογράφος πορτρέτων και μόδας, αν και σημαντικότερος πυρήνας των έργων της αυτή την περίοδο είναι εικόνες υπερρεαλιστικές, πολλές από τις οποίες αποδίδονται λανθασμένα στον Μαν Ρέι.

Το 1932 η Λι Μίλερ αποφάσισε να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη και να ανοίξει ένα νέο φωτογραφικό στούντιο, το οποίο έκλεισε δύο χρόνια αργότερα για να μετακομίσει στο Κάιρο με τον σύζυγό της, Αιγύπτιο επιχειρηματία Αζίζ Ελουί Μπέι. Τα ταξίδια στην έρημο και οι φωτογραφίες χωριών και ερειπίων είναι η πρώτη της επαφή με το φωτορεπορτάζ. Πριν το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1939 έφυγε από την Αίγυπτο για το Λονδίνο και αγνοώντας τις εντολές της αμερικανικής πρεσβείας να επιστρέψει στη χώρα της, αρχίζει να εργάζεται ως freelance φωτογράφος για το Vogue.

Καταγράφει με την κάμερα τους γερμανικούς βομβαρδισμούς στο Λονδίνο, αλλά η μεγαλύτερη συμβολή της ήταν το 1944, όταν ως διαπιστευμένη Αμερικανίδα φωτογράφος του πολέμου ακολουθεί τα αμερικανικά στρατεύματα και συνεργάζεται με τον Ντέιβιντ Σέρμαν φωτογράφο των περιοδικών Time και Life. Ήταν η μοναδική γυναίκα φωτογράφος που κατέγραψε τη δραστηριότητα στο μέτωπο και την απόβαση των Συμμάχων στη Νορμανδία… κατά την «D-Day».

Οι φωτογραφίες της μαρτυρούν τις μάχες στο Λουξεμβούργο και την Αλσατία, την απελευθέρωση του Παρισιού, των στρατοπέδων συγκέντρωσης Νταχάου και Μπούχενβαλντ. Η Λι Μίλερ φωτογραφήθηκε γυμνή στη μπανιέρα του Χίτλερ στο σπίτι του στο Μόναχο. Είναι ένα από πιο γνωστά πορτρέτα της.

Η έκθεση «Surrealist Lee Miller» στη Μπολόνια θα διαρκέσει έως τις 9 Ιουνίου.

 

Πηγή

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ