«Θα είναι απολύτως αξιόπιστη και πειστική για τις αγορές η λύση για το χρέος»

55


ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

• Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών, Ελλάδα & ΠΓΔΜ εγκαινιάζουν μια νέα εποχή φιλίας & συνεργασίας μεταξύ τους αλλά & για το σύνολο της Βαλκανικής. Το Κοινοβούλιο της γείτονος κυρώνει σήμερα τη Συμφωνία, κάνοντας το 1ο από τα προβλεπόμενα βήματα για τη θέση της σε ισχύ.

• Για την Ελληνική Κυβέρνηση, η Συμφωνία συνιστά πράξη ευθύνης & πατριωτισμού που αποκαθιστά την ιστορική πραγματικότητα. Και απαντά στις ανάγκες του ελληνικού λαού που στην μεγάλη του πλειοψηφία, διαχρονικά επιθυμεί την ειρηνική συνύπαρξη & συνεργασία ανάμεσα στις χώρες των Βαλκανίων.

• Η Συμφωνία βρίσκει σύμπασα τη διεθνή κοινότητα στο πλευρό των χωρών που βάζουν τέλος σε μια διένεξη που κόστισε και στις δυο πολύ. Οι δυνάμεις στις δυο χώρες που εχθρεύονται τη Συμφωνία, έχουν κοινή βάση επιχειρημάτων: Πατριδοκαπηλία, αλλοίωση της Ιστορίας & άκρατο λαϊκισμό.

• ΝΔ & VMRO όχι μόνο αγνοούν την ιστορική τους ευθύνη για τη διαιώνιση του προβλήματος αλλά σήμερα, υπό την ηγεμονία ακροδεξιών ομάδων στο εσωτερικό τους, προσπαθούν και πάλι να παίξουν το τελευταίο τους χαρτί: Το χαρτί του διχασμού ανάμεσα σε δήθεν πατριώτες και δήθεν προδότες.

• Η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της ΝΔ δεν θα ακολουθήσει την ηγεσία της και μερίδα του τύπου που υποστηρίζει τη ΧΑγίτικη μετάλλαξη του ιστορικού κόμματος της κεντροδεξιάς. Οι προβοκατόρικες ενέργειες των τελευταίων ημερών δεν μπορούν να δημιουργήσουν εικόνα εθνικού διχασμού.

• Η σιωπή του κ. Μητσοτάκη συνεπάγεται ότι τα περιθωριακά περιστατικά των τελευταίων ημερών οργανώνονται κατεντολήν &με την πλήρη κάλυψή του. Με τη στάση του νομιμοποιεί αντικειμενικά τη φασιστική ρητορεία &πρακτικές. Είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τον ακροδεξιό εκφυλισμό της ΝΔ.

• Στο ιστορικό αυριανό Eurogroup θα επικυρωθεί &τυπικά η ολοκλήρωση της τελευταίας αξιολόγησης του τελευταίου προγράμματος, θα αποφασιστεί ο μηχανισμός παρακολούθησης της οικονομίας για την περίοδο μετά το πρόγραμμα αλλά θα παρθούν & οι τελικές αποφάσεις για τη ρύθμιση του χρέους.

• Η λειτουργία του μηχανισμού παρακολούθησης της ελληνικής οικονομίας για την περίοδο μετά το πρόγραμμα δεν προβλέπει μέτρα, δεν συνδέεται με χρηματοδότηση & εκταμιεύσεις, δεν προβλέπει κανενός είδους καταναγκασμό & δεν έχει ουδεμία σχέση με το μηχανισμό πειθάρχησης των μνημονίων.

• Για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η απόφαση είναι αυτό του EG της 15/06/2017: Ανώτατο ετήσιο όριο ακαθ. χρηματοδοτικών αναγκών στο 15% του ΑΕΠ & προσδιορισμό μέτρων που καθιστούν το χρέος βιώσιμο στο βραχυ- μεσο- και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

• Κοινά αποδεκτό κριτήριο για όλους τους εμπλεκόμενους στις συζητήσεις είναι η λύση να είναι πειστική στις αγορές και να εμπεδώσει το αξιόχρεο της Ελλάδας δηλαδή να αποτελέσει την τελευταία πράξη για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας.

• Πολλοί έχουν σπεύσει να διασπείρουν φήμες περί δήθεν συναλλαγής της κυβέρνησης με αντίκειμενο το Μακεδονικό για να εξασφαλιστεί λύση στο χρέος. Οι φήμες αυτές φανερώνουν την άγνοια για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι θεσμοί & οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη. Κυριότερα όμως φανερώνει ότι έχουν αποδεχθεί ότι η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει θετική ρύθμιση για το χρέος & σπεύδουν τώρα να απομειώσουν αυτήν την επιτυχία. Αφού εξαντλήθηκε η κινδυνολογία περνάνε στο σύμπαν του παραλογισμού & του ανορθολογισμού. Τους ευχόμαστε καλά ξεμπερδέματα.

 

ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ

Κυρίες και Κύριοι,

Η Ελλάδα και η πΓΔΜ, μετά την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών, εγκαινιάζουν μια νέα εποχή φιλίας, συνεργασίας και σταθερότητας τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και για το σύνολο της Βαλκανικής.

Το Κοινοβούλιο της γειτονικής χώρας κυρώνει σήμερα τη Συμφωνία, κάνοντας το πρώτο από τα προβλεπόμενα βήματα για τη θέση της σε ισχύ.

Η Συμφωνία αυτή βρίσκει σύμπασα τη διεθνή κοινότητα στο πλευρό των δύο χωρών, που βάζουν ένα τέλος σε μια διένεξη που κόστισε πολύ και στις δύο πλευρές των συνόρων.

Για την Ελληνική Κυβέρνηση, η Συμφωνία συνιστά μια πράξη ευθύνης και πατριωτισμού που αποκαθιστά την ιστορική πραγματικότητα και απαντά στις ανάγκες του ελληνικού λαού, ο οποίος στη μεγάλη του πλειοψηφία, διαχρονικά, επιθυμεί την ειρηνική συνύπαρξη και τη συνεργασία ανάμεσα σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων.

Οι δυνάμεις που εχθρεύονται τη Συμφωνία και στις δύο χώρες έχουν κοινή βάση επιχειρημάτων. Την πατριδοκαπηλία, την αλλοίωση της ιστορίας και φυσικά τον άκρατο λαϊκισμό.

Η ΝΔ και το VMRO, όχι μόνο αγνοούν την ιστορική τους ευθύνη για τη διαιώνιση του προβλήματος, αλλά, σήμερα, υπό την ηγεμονία ακροδεξιών ομάδων στο εσωτερικό τους, προσπαθούν για ακόμη μία φορά να παίξουν το χαρτί του διχασμού. Του διχασμού ανάμεσα σε δήθεν πατριώτες και δήθεν προδότες.

Οι προβοκατόρικες ενέργειες των τελευταίων ημερών που έχουν οργανωθεί από μια χούφτα μελών και στελεχών της ΝΔ σε αγαστή συνεργασία με Χρυσαυγίτες προφανώς δεν μπορούν να δημιουργήσουν  την εικόνα του εθνικού διχασμού.

Η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της ΝΔ δεν πρόκειται να ακολουθήσουν την ηγεσία της, αλλά και μερίδα του Τύπου, που υποστηρίζει τη χρυσαυγίτικη μετάλλαξη του ιστορικού κόμματος της κεντροδεξιάς.

Τα χθεσινά περιστατικά στα Γιαννιτσά, αλλά και τα Χανιά, όπου ομάδες 5-6 μελών της ΝΔ και της Χρυσής Αυγής προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένταση έρχονται σε συνέχεια της επίθεσης στον Γιάννη Μπουτάρη, αλλά και της εθνικιστικής στροφής της ΝΔ τις τελευταίες εβδομάδες.

Έρχονται σε συνέχεια του φασιστικού παραληρήματος του στελέχους της ΝΔ Πριονίδη που καλούσε σε πογκρόμ εναντίον Αριστερών και, μάλιστα, με την πλήρη κάλυψη της Νομαρχιακής Επιτροπής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας.

Η σιωπή του κ. Μητσοτάκη συνεπάγεται ότι τα περιθωριακά αυτά περιστατικά οργανώνονται κατ’ εντολήν και με την πλήρη κάλυψη του ίδιου.

Δικαιώνεται έτσι η επισήμανση της κυβέρνησης ότι ο κ. Μητσοτάκης με τη στάση του νομιμοποιεί αντικειμενικά τη φασιστική ρητορεία και τις φασιστικές πρακτικές και ότι είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τον ακροδεξιό εκφυλισμό της Νέας Δημοκρατίας.

Κυρίες και Κύριοι,

Αύριο πραγματοποιείται, όπως γνωρίζετε, μια ιστορική συνεδρίαση του Eurogroup.

Πρόκειται για τη συνεδρίαση στην οποία θα επικυρωθεί, και τυπικά, η ολοκλήρωση της τελευταίας αξιολόγησης του τελευταίου ελληνικού προγράμματος.

Η Ελλάδα αφήνει πίσω της μια σκληρή περίοδο, που κόστισε πολλά στον ελληνικό λαό.

Πέρα από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, το Eurogroup αναμένεται να λάβει αποφάσεις για τα δύο εναπομείναντα ζητήματα, σχετικά με την οριστική έξοδο της Ελλάδας από τη μνημονιακή επιτροπεία.

Το πρώτο αφορά το μηχανισμό παρακολούθησης της ελληνικής οικονομίας, για την περίοδο μετά το πρόγραμμα.

Η λειτουργία αυτού του μηχανισμού είναι γνωστή ήδη από τις περιπτώσεις των χωρών της Ευρωζώνης που βρέθηκαν σε πρόγραμμα και εξήλθαν από αυτό.

Σήμερα, βεβαίως, αρκετές εφημερίδες και sites έσπευσαν και πάλι να κάνουν λόγο για 4ο  μνημόνιο. Το περιεχόμενο, όμως, του κειμένου που δημοσιεύουν τους διαψεύδει κατηγορηματικά και τους γελοιοποιεί. Όποιος το διαβάσει θα διαπιστώσει και μόνος του ότι δεν περιλαμβάνει καμία απολύτως δέσμευση για νέα μέτρα. Αντιθέτως, περιγράφει γενικούς στόχους πολιτικής που αφορούν το πρωτογενές πλεόνασμα, την απομείωση των κόκκινων δανείων, την ολοκλήρωση της διαδικασίας ενοποίησης των ασφαλιστικών ταμείων, τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει η κυβέρνηση για την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Περιγράφει, επίσης, τη μορφή που θα πάρει η μεταμνημονιακή παρακολούθηση χωρίς αξιολογήσεις και προαπαιτούμενες δράσεις, αλλά αποκλειστικά με αποστολές και εκθέσεις  των θεσμών. Ό, τι δηλαδή ισχύει και για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που εξήλθαν από προγράμματα προσαρμογής.

Ο μηχανισμός αυτός δεν προβλέπει μέτρα, δεν συνδέεται με χρηματοδότηση και εκταμιεύσεις, δεν προβλέπει κανενός είδους καταναγκασμό. Με λίγα λόγια, δεν έχει ουδεμία σχέση με τον μηχανισμό πειθάρχησης των μνημονίων.

Το δεύτερο ζήτημα και το κρισιμότερο είναι οι τελικές αποφάσεις που θα πάρει το Eurogroup για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους.

Είναι γνωστό ήδη το πλαίσιο, στο οποίο θα κινηθεί η απόφαση αυτή και δεν είναι άλλο από αυτό που όρισε το Eurogroup της 15ης Ιουνίου του 2017.

Δηλαδή, τη θέσπιση ανώτατου ετήσιου ορίου των ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών του ελληνικού δημοσίου στο 15% του ΑΕΠ στο μεσοπρόθεσμο διάστημα.

Αλλά και τον προσδιορισμό μέτρων που καθιστούν βιώσιμο το ελληνικό χρέος στο βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι βρισκόμαστε ενόψει μιας ουσιαστικής λύσης, η οποία θα επιδράσει πολλαπλασιαστικά στην ήδη καταγεγραμμένη δυναμική της ελληνικής οικονομίας.

Κοινά αποδεκτό κριτήριο για όλους τους εμπλεκόμενους στις συζητήσεις είναι η λύση αυτή να είναι πειστική για τις αγορές και να εμπεδώσει το αξιόχρεο της χώρας μας.

Δηλαδή, να αποτελέσει την τελευταία πράξη για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της Ελλάδας, η οποία θα μπορεί με σίγουρα και σταθερά βήματα να οργανώσει την επόμενη μέρα, ως μια κανονική, σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα.

Κλείνω με ένα μόνο σχόλιο. Πολλοί, τις τελευταίες μέρες, έχουν σπεύσει να διασπείρουν άθλιες φήμες περί δήθεν συναλλαγής της ελληνικής κυβέρνησης με αντικείμενο το Μακεδονικό για να εξασφαλιστεί λύση στο χρέος. Οι φήμες αυτές φανερώνουν δύο πράγματα:

Πρώτον, άγνοια για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι θεσμοί και οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη.

Δεύτερον και κυριότερο, φανερώνει ότι όσοι διασπείρουν αυτές τις συνωμοσιολογίες και τις άθλιες φήμες έχουν πλέον αποδεχθεί ότι η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει μια θετική ρύθμιση για το ελληνικό χρέος. Μια ρύθμιση που ούτε στον ύπνο τους δεν είχαν δει όσοι συμμετείχαν στη συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου και οι οποίοι τώρα σπεύδουν να απομειώσουν μια κυβερνητική διαπραγματευτική επιτυχία, η οποία είναι προδιαγεγραμμένη. 

Αφού, λοιπόν, εξαντλήθηκε η κινδυνολογία περνάμε πλέον στο σύμπαν του παραλογισμού και του ανορθολογισμού. Ευχόμαστε σε όλους αυτούς καλά ξεμπερδέματα. 

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΖΟΡΜΠΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, λέτε για τις φήμες που διασπείρονται, σχετικά με συναλλαγή της κυβέρνησης για το Προσφυγικό -έχουν ξεκινήσει αυτές οι φήμες και από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κυβερνητικού σας εταίρου- και διερωτώμαι εάν με άξονα, μάλλον με καταλύτη, αυτή τη συμφωνία της Ελλάδας με τη FYROM, η κυβέρνηση τελεί υπό προθεσμία; Μέχρι, δηλαδή, να έρθει η συμφωνία στη Βουλή για κύρωση; Γιατί ο κύριος Καμμένος είχε πει ότι θα κάνει οτιδήποτε για να μην κυρωθεί, όχι απλώς ότι δεν θα την ψηφίσει ο ίδιος. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε κυρία Ζορμπά. Είπατε το Προσφυγικό, αυτό είναι καινούργιο τώρα; Η συναλλαγή αφορά το Προσφυγικό;

ΖΟΡΜΠΑ: Όχι, με συγχωρείτε. Το Προσφυγικό ενδεχομένως να προκύψει, μέσω της Συνόδου Κορυφής της Κυριακής.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι άλλη συναλλαγή αυτή; Είναι καινούργια συναλλαγή αυτή που έκανε η ελληνική κυβέρνηση;

ΖΟΡΜΠΑ: Όχι, για το χρέος.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Μάλιστα. Η συναλλαγή τελικά τι αφορά; Το χρέος; Το Μακεδονικό; Το Προσφυγικό; Έχουμε λίγο μπερδευτεί εδώ με τι συναλλασσόμαστε και για ποιο θέμα συναλλασσόμαστε. Ακούστε να δείτε. Αυτά είναι συνωμοσιολογίες   απαράδεκτες. Είναι φήμες άθλιες. Σας το είπα και προηγουμένως ότι όσοι τις αναπαράγουν και όσοι τις διασπείρουν έχουν προδιαγράψει μια μεγάλη επιτυχία της ελληνικής κυβέρνησης, σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους. Και αυτή τη στιγμή έχουν αφήσει πίσω φυσικά την κινδυνολογία της καταστροφής, του ότι η χώρα βαδίζει στα βράχια, ότι διαλυόμαστε, ότι καταστρεφόμαστε. Και αρχίζουν να μιλούν για συναλλαγές, οι οποίες, όπως σας είπα και προηγουμένως, μας εισάγουν πια στο σύμπαν του ανορθολογισμού και του παραλογισμού. Τώρα από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος του ερωτήματός σας, για το εάν και κατά πόσο η ελληνική κυβέρνηση δήθεν τελεί υπό προθεσμία. Όλοι τελούμε υπό την προθεσμία του Συντάγματος, όπως γνωρίζετε πάρα πολύ καλά. Από εκεί και πέρα, η συμφωνία, πιστέψτε με, θα επικυρωθεί, θα κυρωθεί από την Ελληνική Βουλή  με μία διευρυμένη πατριωτική και προοδευτική πλειοψηφία. Και εάν χρειαστεί στη συνέχεια, επίσης πιστέψτε με, η ελληνική κυβέρνηση θα ξαναλάβει  ψήφο εμπιστοσύνης για να ολοκληρώσει την τετραετία.

ΤΣΑΚΙΡΗΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω, εάν σας προβληματίζουν, όλα αυτά που συμβαίνουν στα Σκόπια αυτή τη στιγμή. Έχουμε τον πρωθυπουργό, τον κύριο Ζάεφ, να απειλεί με καθαίρεση τον Πρόεδρο, ο Πρόεδρος να απαντά: «Δεν αλλάζω άποψη. Εάν θέλεις καθαίρεσε με». Σας προβληματίζει; Θεωρείτε ότι τελικά θα μπορέσει να το περάσει αυτό ο Ζάεφ στα Σκόπια; Και μήπως τελικά εσείς πάρετε όλο το πολιτικό κόστος και ναυαγήσει η συμφωνία από εκεί;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Τσακίρη, επιτρέψτε μου πριν απαντήσω στην ερώτησή σας, να κάνω άλλο ένα σχόλιο. Ο κύριος Μητσοτάκης πριν από λίγο καιρό -νομίζω το ξαναείπε στην ομιλία του στη Βουλή, αλλά δεν έχει και τόση σημασία αυτό- είχε δηλώσει ότι δεν πρόκειται να διχάσει τους Έλληνες για να ενώσει τους Σκοπιανούς. Αυτά ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε εκείνος. Απ’ ό,τι φαίνεται, ο μόνος που ενώθηκε με τις ακροδεξιές ομάδες του VMRO και τις εθνικιστικές αντιλήψεις, που αυτή τη στιγμή εμποδίζουν ή εν πάση περιπτώσει  αντιδρούν στη συμφωνία στη γειτονική μας χώρα, είναι ο κύριος Μητσοτάκης, ο οποίος έχει υιοθετήσει ίδια και απαράλλακτη την εθνικιστική ρητορική του VMRO και των ακροδεξιών στη γείτονα. Και επομένως, νομίζω ότι αυτό αποτελεί και το εθνικιστικό παράδοξο. Δηλαδή, ότι οι εθνικιστές και στα δύο κράτη αντιδρούν σε μία συμφωνία, που και οι δύο χαρακτηρίζουν ως μειοδοσία. Από τη μία μεριά, ο κύριος Μητσοτάκης μας λέει ότι αυτός που μειοδότησε ήταν ο κύριος Τσίπρας, από την άλλη μεριά το  VMRO λέει ότι ο κύριος Ζάεφ είναι ο εθνικός μειοδότης. Τελικά ποιός είναι ο εθνικός μειοδότης; Κανείς δεν είναι εθνικός μειοδότης. Απλώς μιλάμε για δύο ηγέτες και για δύο κυβερνήσεις, οι οποίες για πρώτη φορά πορεύτηκαν με άξονα τις αξίες της συνεργασίας, της φιλίας, της αλληλεγγύης και της συνανάπτυξης στα Βαλκάνια και γι’ αυτό τον λόγο επέλυσαν μία διένεξη, η οποία κρατά εδώ και 26 χρόνια, αποστερώντας πολιτικό κεφάλαιο από τα Βαλκάνια, αλλά αποστερώντας και διπλωματικό κεφάλαιο από την ελληνική εξωτερική πολιτική. Τώρα, σε ό,τι αφορά τη συμφωνία στην ΠΓΔΜ, εμείς θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις την προσπάθεια που κάνει ο κύριος Ζάεφ να κυρώσει τη συμφωνία και στη συνέχεια να ολοκληρώσει το δημοψήφισμα και τη συνταγματική αναθεώρηση, έτσι όπως προβλέπεται για να τεθεί η σύμβαση σε ισχύ και συνέχεια να την κυρώσει το Ελληνικό Κοινοβούλιο, όπως σας είπα, με μια ευρεία κοινοβουλευτική προοδευτική πλειοψηφία. Πολιτικό κόστος, κύριε Τσακίρη, από τη συμφωνία, η κυβέρνηση δεν νιώθει ότι υπάρχει. Αντιθέτως, νομίζουμε ότι η συμφωνία αυτή ενώνει το σύνολο των δημοκρατικών και προοδευτικών πολιτών σε μια κατεύθυνση επίλυσης προβλημάτων, όχι δημιουργίας προβλημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής, αλλά και μεταξύ της χώρας μας και της πΓΔΜ.   

ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, εκφράσατε την αισιοδοξία ότι όταν θα έρθει προς κύρωση η Συμφωνία στη Βουλή, εκφράσατε την πεποίθηση ότι η κυβέρνηση θα λάβει, αν χρειαστεί, πάλι ψήφο εμπιστοσύνης. Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος του κόμματος, με το οποίο συνεργάζεστε, είπε σήμερα σε συνέντευξή του ότι σε περίπτωση που έρθει πάλι μια πρόταση δυσπιστίας στη Βουλή, οι ΑΝΕΛ δεν θα στηρίξουν την κυβέρνηση. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σας είπα ότι η Συμφωνία θα κυρωθεί με ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία και αν χρειαστεί η ελληνική κυβέρνηση θα ξαναλάβει ψήφο εμπιστοσύνης, για να ολοκληρώσει την τετραετία. Δεν ανακαλώ, προφανώς, τη δήλωσή μου. Ήταν σαφής και συγκεκριμένη. 

ΚΕΧΑΓΙΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, επ’ αυτού, γιατί δημιουργείτε κάποια ερωτηματικά με αυτή την τοποθέτησή σας. Λέτε, λοιπόν, ότι εφόσον ψηφιστεί η Συμφωνία, η κυβέρνηση μπορεί να προκαλέσει ψήφο εμπιστοσύνης. Αυτό θα γίνει στην περίπτωση…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν είπα τίποτα τέτοιο. 

ΚΕΧΑΓΙΑ: Το υπαινίσσεστε. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είπα, αν χρειαστεί, θα ξαναλάβει ψήφο εμπιστοσύνης. 

ΚΕΧΑΓΙΑ: Αν χρειαστεί. Σε ποια περίπτωση, λοιπόν, για να χρησιμοποιήσω τα λόγια σας και να μην υπάρχει παρανόηση. Σε ποια περίπτωση, λοιπόν, μπορεί να χρειαστεί; Σε περίπτωση που δεν ψηφίσουν οι ΑΝΕΛ; Κατά την κρίση της κυβέρνησης, μπορεί αυτό να είναι αιτούμενο; Ή σε μία άλλη περίπτωση που δεν περάσει η Συμφωνία από τη Βουλή, μπορεί να χρειαστεί;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η Συμφωνία, δεν υπάρχει καμία περίπτωση, να μην περάσει, να μην κυρωθεί από την ελληνική Βουλή. Σε ό,τι αφορά το άλλο ζήτημα που μου βάζετε, σας λέω πολύ σαφώς ότι το ελληνικό Σύνταγμα προβλέπει ότι εκείνος που κρίνει τον χρόνο, κατά τον οποίο θα ζητήσει την ψήφο εμπιστοσύνης της Βουλής, είναι αποκλειστικά και μόνο ο Πρωθυπουργός. Εφόσον, λοιπόν, το κρίνει ο Πρωθυπουργός, θα ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης και θα τη λάβει. 

ΓΚΑΝΤΩΝΑ: Ενισχυμένη πλειοψηφία, 180 βουλευτών, σκέφτεστε να ζητήσετε, κύριε Εκπρόσωπε; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο θέμα, ούτε υπάρχει συνταγματική ανάγκη για κάτι τέτοιο, όπως γνωρίζετε. Διότι συνταγματική ανάγκη για αυξημένη πλειοψηφία, υπάρχει μόνο όταν θέλεις να μεταφέρεις αρμοδιότητες της ελληνικής κυβέρνησης σε διεθνείς οργανισμούς. Σε αυτή την περίπτωση, δεν έχουμε μια τέτοια συμφωνία που μεταφέρει αρμοδιότητες σε διεθνή οργανισμό ή αφορά ζητήματα εθνικής κυριαρχίας. Ωστόσο, αυτό το οποίο θα επιδιώξουμε –και το έχω πει πολλές φορές από αυτό εδώ το βήμα, το έχει πει και ο Πρωθυπουργός, αλλά και ο υπουργός των Εξωτερικών- θα είναι μία όσο το δυνατόν πιο διευρυμένη πλειοψηφία. Από εκεί και πέρα, ο καθένας θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Διότι, ξέρετε, ο κύριος Μητσοτάκης, από τη μία μεριά, δεν μπορεί να δηλώνει σε ευρωπαίους ή γερμανούς αξιωματούχους ότι δεν θα πάρει πίσω τη συμφωνία και, από την άλλη μεριά, να μας λέει ότι δεν θα την ψηφίσει. Πρέπει να αποφασίσει αν θα είναι Μητσοτάκης εξωτερικού ή Μητσοτάκης εσωτερικού. 

ΑΝΤΖΟΛΕΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο αντιπρόεδρος των ΑΝ.ΕΛ., ο κύριος Σγουρίδης, σε συνέντευξή του, είπε ότι στην Κοινοβουλευτική Ομάδα των ΑΝ.ΕΛ. έγινε όντως σύνδεση του ονοματολογικού με το χρέος. Ήθελα να σας ρωτήσω: λέει ψέματα ο κύριος Σγουρίδης; Και αν λέει ψέματα, πρέπει εσείς να ζητήσετε από τον κύριο Καμμένο ή να εγκαλέσει ή να ζητήσει την παραίτηση του κυρίου Σγουρίδη, που είναι αντιπρόεδρος των ΑΝ.ΕΛ.; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Αντζολέτο, ακούστε λίγο πιο προσεκτικά τη δήλωση του κυρίου Σγουρίδη, ο οποίος λέει ότι συζήτησαν σε διάφορα πηγαδάκια μια σειρά από ζητήματα, μια σειρά από θέματα που σχετίζονται με τη συμφωνία και πουθενά δεν επιβεβαιώνει αυτό το οποίο εσείς λέτε τώρα. Αυτό που μπορώ να σας πω εγώ, και το είπα και προηγουμένως, είναι ότι οι φήμες περί συναλλαγής, οι φήμες περί ανταλλαγής, το μόνο το οποίο κάνουν, είναι να εκθέτουν αυτούς που τις διασπείρουν. Και σας εξήγησα προηγουμένως για ποιον ακριβώς λόγο συμβαίνει αυτό. Διότι απλούστατα έχουν προδιαγράψει μία θετική ρύθμιση για το ελληνικό χρέος και αυτό το οποίο θέλουν να κάνουν τώρα, είναι να δημιουργήσουν εντυπώσεις και να απομειώσουν αυτή τη μεγάλη διαπραγματευτική επιτυχία, που οδηγεί τη χώρα μας εκτός μνημονίου, αλλά οδηγεί και στην αυτοδύναμη ανάκτηση της πρόσβασής μας στις αγορές χρήματος. Σας ξαναλέω: τους εύχομαι καλά ξεμπερδέματα. 

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Καταρχάς ήθελα να ρωτήσω, επειδή ακούμε από το ΚΙΝ.ΑΛ., από την κυρία Γεννηματά, συνεχώς, να έχει μια τοποθέτηση περί βελτίωσης ορισμένων από τους όρους της συμφωνίας αυτής. Για να μην γυρνάμε γύρω – γύρω, υπάρχει πιθανότητα να συζητήσετε κάτι τέτοιο ή να μην γίνεται κάτι τέτοιο; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η ελληνική κυβέρνηση δεν γυρνάει γύρω – γύρω. Η συμφωνία έχει υπογραφεί.

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ: Όχι η κυβέρνηση. Να το ξεκαθαρίσω. Η συζήτηση γυρνάει γύρω – γύρω.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν ξέρω ποιος την κάνει αυτή τη συζήτηση. Θα σας πω το εξής: η συμφωνία έχει υπογραφεί. Η συμφωνία κυρώνεται σήμερα από το Κοινοβούλιο της πΓΔΜ. Στη συνέχεια θα προχωρήσει η διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης και μετά θα έρθει προς κύρωση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Τα ζητήματα που αφορούν τη συμφωνία, όλα έχουν κλείσει. Η συμφωνία είναι απολύτως θετική και διασφαλίζει τα εθνικά μας συμφέροντα, με κάθε δυνατό τρόπο. Και με αυτή την έννοια, νομίζω ότι η πολιτική τοποθέτηση της κυρίας Γεννηματά, αλλά και του κυρίου Βενιζέλου, a propos, ο οποίος θέτει ζήτημα επαναδιαπραγμάτευσης, νομίζω ότι απλά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Αρνούνται την πολιτική ιστορία του κόμματος από το οποίο προέρχονται, αρνούνται την ανάγκη, αυτή τη στιγμή, να στηριχθεί μια συμφωνία που επιλύει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μια διένεξη η οποία υπάρχει εδώ και 26 χρόνια. Θα τους έλεγα, ότι θα ήταν προτιμότερο να ακούσουν μια σειρά από στελέχη του Κινήματος Αλλαγής, τα οποία επιμένουν να μιλούν για μια καλή συμφωνία, η οποία –όπως είπα και προηγουμένως- διασφαλίζει τα εθνικά συμφέροντα. Θα τους πρότεινα να ακούσουν τις τοποθετήσεις του κυρίου Αλιβιζάτου, τις τοποθετήσεις του κυρίου Μανιτάκη, αλλά και άλλων σημαντικών νομικών, συνταγματολόγων, αλλά και δημοσίων προσώπων, οι οποίοι έχουν υποστηρίξει αυτή τη συμφωνία. Το Κίνημα Αλλαγής, νομίζω, αν θέλει να δικαιώσει την ίδια του την ιστορία, θα πρέπει, στο σύνολό του, να στηρίξει τη συμφωνία με την πΓΔΜ και να αφήσει τις προφάσεις οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, εκπορεύονται ή προκαλούνται από ένα αντισυριζαϊκό μένος, το οποίο έχει και η κυρία Γεννηματά, αλλά και ο κύριος Βενιζέλος. 

ΜΠΑΡΜΠΑΤΣΗ: Ήθελα λίγο να επανέλθω στην ψήφιση της συμφωνίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και στο κομμάτι που αναφέρατε ότι αν θα ζητηθεί δεύτερη φορά ψήφος εμπιστοσύνης. Θα ήθελα να μας ξεκαθαρίσετε λίγο, δηλαδή εάν καταψηφίσουν οι ΑΝ.ΕΛ., όπως έχουν πει, τη συμφωνία, εσείς τότε θα ζητήσετε ψήφο εμπιστοσύνης; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Νομίζω ότι ήμουν ξεκάθαρος. Και θα ζητήσουμε και θα πάρουμε ψήφο εμπιστοσύνης. 

ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ: Αυτό σημαίνει ότι θα ταυτίσετε τη διαδικασία ψήφισης της συμφωνίας με ψήφο εμπιστοσύνης; Ή, σε διαφορετική περίπτωση, σε ποιες ψήφους προσδοκάτε από το Κοινοβούλιο; Προσδοκάτε στις ψήφους του Κινήματος Αλλαγής;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σας είπα. Σας είπα ότι εφόσον τεθεί οποιοδήποτε θέμα αμφισβήτησης της εμπιστοσύνης του Κοινοβουλίου και από τον οποιοδήποτε στην ελληνική κυβέρνηση, τότε ο Πρωθυπουργός θα ζητήσει και θα λάβει ψήφο εμπιστοσύνης. 

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, επειδή χρησιμοποιήσατε, νομίζω δύο τρεις φορές, ότι όταν θα έρθει η συμφωνία, θα ψηφιστεί και μάλιστα με διευρυμένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Θα έλεγα ότι η κοινοβουλευτική αριθμητική δεν συμβαδίζει με αυτό, με δεδομένο ότι δεν θα ψηφίσουν οι ΑΝ.ΕΛ.. Έχετε κάποια εικόνα; Και το Κίνημα Αλλαγής δεν θα έρθει, παρότι την ευχή που εκφράσατε προηγουμένως. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ δεν εξέφρασα καμία ευχή. Ακούστε τις πολιτικές τοποθετήσεις. Αναμονή και υπομονή θα σύστηνα. 

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Προφανώς, έχετε έρθει σε επαφή με κάποιους βουλευτές. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αναμονή και υπομονή.

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, το Ποτάμι και ο Σταύρος Θεοδωράκης αποτελούν χρυσή εφεδρεία για την κυβέρνηση; Και πώς κρίνετε τις σημερινές τοποθετήσεις απέναντι στο Ποτάμι, στον κύριο Θεοδωράκη, όταν μέχρι πριν μερικούς μήνες, κάποια χρόνια, ήσασταν σφόδρα πολέμιος του Ποταμιού και του κυρίου Θεοδωράκη, χαρακτηρίζοντάς το κόμμα της διαπλοκής. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ό,τι είπατε για το Ποτάμι, δεν ειπώθηκε ποτέ από εμένα. Σας είπα πάρα πολύ συγκεκριμένα τι θα συμβεί στην περίπτωση που ζητηθεί ψήφος εμπιστοσύνης στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Τα υπόλοιπα για το Ποτάμι, τα λέτε εσείς. Ωστόσο, οφείλω να πω ότι ο κύριος Θεοδωράκης -με τον οποίο είναι προφανές ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει αντιπαρατεθεί στο παρελθόν, έχει συγκρουστεί στο παρελθόν- έχει τηρήσει μια πάρα πολύ υπεύθυνη στάση και μια στάση που τιμά τον ίδιο και δείχνει ότι σέβεται τις ιδεολογικές του αρχές και την ίδια του την ιστορία: τη στάση στήριξης της Συμφωνίας. Αυτή τη στάση, προφανώς, τη χαιρετίζουμε.

ΜΑΝΗ: Εάν, λοιπόν, οι ΑΝΕΛ καταψηφίσουν -αυτό για να το καταλάβω- και αν χρειαστεί, ο Πρωθυπουργός θα ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης και θα την πάρει. Αυτό δεν είπατε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Απολύτως.

ΜΑΝΗ: Και διά της προσφυγής στις κάλπες, με την ευρεία έννοια δηλαδή, ψήφο εμπιστοσύνης;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η ψήφος εμπιστοσύνης είναι πολύ συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία προβλέπεται στο ελληνικό Σύνταγμα και δεν έχει καμία σχέση με εκλογές.

ΒΙΤΑΛΗΣ: Το γεγονός ότι χαιρετίσατε και δημόσια τις θέσεις του κυρίου Θεοδωράκη, σημαίνει ότι σε μια οποιαδήποτε διαδικασία ψήφου εμπιστοσύνης προσβλέπετε και στην ψήφο του κυρίου Θεοδωράκη;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο από αυτό που είπα. Χαιρετίζουμε τη στάση του κυρίου Θεοδωράκη να στηρίξει τη Συμφωνία, καθώς θεωρούμε ότι αυτή η στάση είναι και τίμια και σέβεται τις ιδεολογικές αρχές και την πολιτική ιστορία, τόσο του ίδιου όσο και του Ποταμιού. Τελεία.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΣ: Έχω δύο ερωτήσεις. Η μια αφορά τις διεθνείς μας σχέσεις…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Μία ερώτηση. Στη συνέχεια θα κάνετε δεύτερη, αν θέλετε.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΣ: Ενόψει της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες (28-29/06/2018), θέλω να σας ρωτήσω εάν επίκειται συμφωνία με την Αλβανία για την ΑΟΖ, μέχρι τότε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το υπουργείο Εξωτερικών έχει επανειλημμένως δηλώσει και διά του υπουργού, ότι δουλεύουμε στην κατεύθυνση της σύναψης μιας συμφωνίας, η οποία θα επιλύει όλα τα ανοιχτά ζητήματα που έχει η Ελλάδα με την Αλβανία. Τώρα, το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα της συμφωνίας αφορά το υπουργείο Εξωτερικών. 

ΚΕΧΑΓΙΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο κύριος Γιούνκερ, μας ενημερώνει ότι συγκαλεί άτυπη συνάντηση εργασίας την Κυριακή 24 Ιουνίου για το Μεταναστευτικό με ομάδα αρχηγών κρατών ή κυβερνήσεων των ενδιαφερόμενων κρατών-μελών για εξεύρεση λύσεων. Ήθελα να σας ρωτήσω, επειδή υπάρχει έντονη φημολογία ότι θα ζητηθεί και από την ελληνική κυβέρνηση, για να είμαι ακριβής, να κάνει κάποιες περαιτέρω υποχωρήσεις στο Μεταναστευτικό-Προσφυγικό, πρωτίστως από την πλευρά της Γερμανίας,  σε ποιο βαθμό η ελληνική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να τις κάνει;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πράγματι, το σαββατοκύριακο, αν δεν κάνω λάθος, την Κυριακή (24/06), θα διεξαχθεί μια συνάντηση εργασίας υπό την αιγίδα της Κομισιόν, στην οποία θα συμμετέχουν η Γερμανία, η Γαλλία, η επερχόμενη αυστριακή Προεδρία, καθώς και τα βασικά κράτη που αποτελούν κράτη πρώτης υποδοχής προσφύγων και μεταναστών. Σε αυτή τη συζήτηση θα τεθούν μια σειρά από θέματα, ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν έχει κατατεθεί καμία απολύτως πρόταση. Οποιαδήποτε επίσημη πρόταση κατατεθεί, είναι προφανές ότι η ελληνική κυβέρνηση θα την επεξεργαστεί και θα τοποθετηθεί σχετικά, πάντοτε με γνώμονα την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και τη βέλτιστη διαχείριση του προσφυγικού και μεταναστευτικού ζητήματος.

ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ: Επ’ αυτού: το τι θα προτείνει η Γερμανία, είναι λίγο-πολύ γνωστό από την ενδοκυβερνητική κρίση που έχει προκύψει και από τα όσα έχει πει ο υπουργός Εσωτερικών. Το ερώτημα είναι, η Ελλάδα με ποιες προτάσεις θα κατέβει; Δεν θα έχετε κάποια αντιπρόταση; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κατ’ αρχάς, οι κυβερνήσεις δεν επεξεργάζονται τη θέση τους με βάση δημοσιεύματα, φήμες, ρεπορτάζ. Αντιθέτως, κάθε φορά προετοιμάζονται στη βάση γραπτών προτάσεων, που κατατίθενται από οποιοδήποτε κράτος-μέλος ή από οποιονδήποτε διεθνή οργανισμό συμμετέχει σε μια σύσκεψη εργασίας. Όταν, λοιπόν, κατατεθούν προτάσεις, η ελληνική κυβέρνηση θα εξετάσει τη στάση της. Εξάλλου, όπως καταλαβαίνετε, η συνάντηση αυτή εργασίας δεν προκαλείται από την ελληνική κυβέρνηση. Η ελληνική κυβέρνηση κλήθηκε να συμμετάσχει και βεβαίως θα συμμετάσχει και θα προσπαθήσει να είναι όσο το δυνατόν πιο εποικοδομητική, για να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή η Ευρώπη, καθώς και τα κράτη υποδοχής.

ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ενόψει των Συνόδων Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, η ελληνική πλευρά, αν δεν κάνω λάθος, πρέπει να στείλει μια επιστολή, αφού εγκριθεί η Συμφωνία στη Βουλή της γειτονικής χώρας. Την έχει στείλει, θα τη στείλει η ελληνική πλευρά την επιστολή και τι θα είναι ακριβώς, τι θα λέει η επιστολή;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επιτρέψτε μου. Η Συμφωνία προβλέπει σαφώς τα βήματα που πρέπει να γίνουν, για να τεθεί η Συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και πΓΔΜ σε ισχύ. Ποια είναι αυτά τα βήματα; Πρώτον, κύρωση της Συμφωνίας από τη Βουλή του γειτονικού κράτους και στη συνέχεια πρόσκληση από τη μεριά του ΝΑΤΟ για ένταξη, η οποία θα αποσταλεί με την αίρεση της ολοκλήρωσης της συνταγματικής αναθεώρησης και της αλλαγής ονομασίας. Αυτά είναι δεδομένες κινήσεις, οι οποίες προβλέπονται από τη Συμφωνία και οι οποίες είναι πολυσυζητημένες. Προφανώς, θα κάνει η ελληνική πλευρά ό,τι απαιτεί η Συμφωνία, για να τεθεί αυτή σε ισχύ.

ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΣ: Στο θέμα του χρέους υπάρχει κάποιος στόχος από την ελληνική πλευρά που έχει τεθεί, ούτως ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη επιστροφή της χώρας στις αγορές με το θέμα των ωριμάνσεων; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο στόχος είναι, κατ’ αρχάς, μαθηματικός και αυτόν τον σέβονται όλοι. Και κατά δεύτερον, πολιτικός. Ο πολιτικός στόχος είναι η ρύθμιση να είναι τέτοια, που να μπορεί να είναι πειστική στις αγορές χρήματος, έτσι ώστε να αποκλιμακωθούν περαιτέρω τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων και αυτά να είναι διαπραγματεύσιμα στην πρωτογενή αγορά, αλλά και στη δευτερογενή αγορά με πάρα πολύ καλούς όρους. Αυτό είναι το πρώτο. Το μαθηματικό σκέλος αφορά την ανάγκη, η οποιαδήποτε ρύθμιση να εξασφαλίζει ότι στο μεσοπρόθεσμο διάστημα οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες του ελληνικού δημοσίου δεν θα υπερβαίνουν το 15% του ΑΕΠ. Για να γίνει κάτι τέτοιο -ξέρετε καλά κύριε Κλαυδιανέ- πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένες επιμηκύνσεις των ημερομηνιών ωρίμανσης των ελληνικών ομολόγων, οι οποίες, βεβαίως, ως προς το μέγεθός τους, ως προς το ύψος τους, εξαρτώνται από τις προβολές που θα κάνουν οι τεχνικές ομάδες και θα αφορούν την ανάπτυξη στην Ελλάδα, τις προβλέψεις για την ανάπτυξη στην Ελλάδα. Δηλαδή, όσο μεγαλύτερη είναι η ανάπτυξη που θα προβλέπεται, τόσο μικρότερη θα είναι η επιμήκυνση. Και το αντίθετο, όσο μικρότερη θα είναι η ανάπτυξη που θα προβλέπεται, τόσο μεγαλύτερη πρέπει να είναι η επιμήκυνση. Αυτή είναι μια τεχνική συζήτηση, τα αποτελέσματα της οποίας θα ανακοινωθούν αύριο μετά το Eurogroup που θα γίνει και θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους. Αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι με δεδομένο πως τα κριτήρια, στη βάση των οποίων συζητάμε, είναι κοινά για όλους, η ρύθμιση του ελληνικού χρέους θα είναι απολύτως αξιόπιστη και απολύτως πειστική για την επιστροφή της χώρας στις αγορές χρήματος. 

ΜΑΝΗ: Διευκρινιστική επ’ αυτού: θεωρείτε σίγουρο ότι αύριο θα ληφθεί απόφαση; Αποκλείεται το ενδεχόμενο παράτασης;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όλοι έχουν σπεύσει να δηλώσουν ότι η αυριανή συνεδρίαση του Eurogroup θα είναι μια συνεδρίαση που θα καταλήξει σε συγκεκριμένες αποφάσεις.

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΣ: Θα ήθελα να σας ρωτήσω για τη δικογραφία που εστάλη στη Βουλή από την κυρία Τουλουπάκη, όπου έχει την έννοια της διερεύνησης τυχόν πολιτικών ευθυνών του τότε υπουργού Υγείας, του κυρίου Άδωνι Γεωργιάδη, για τις 23 προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ, εκ των οποίων οι 17 εργάστηκαν στο δικό του πολιτικό γραφείο. Η κυβέρνηση σκέπτεται να ζητήσει Προκαταρκτική Επιτροπή στη Βουλή; 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε: σε ό,τι αφορά τον κύριο Γεωργιάδη, νομίζω ότι οι πολιτικές του ευθύνες είναι πασιφανείς και προφανείς, ως προς τη συγκεκριμένη υπόθεση. Γνωρίζετε ότι η εισαγγελέας ήδη έχει ασκήσει, αν δεν κάνω λάθος, επτά κακουργηματικές διώξεις. Κάποια στιγμή ο κύριος Γεωργιάδης θα πρέπει να τοποθετηθεί για όλα αυτά, αντί να τα χρεώνει σε υποτιθέμενα χειραγωγημένα πορίσματα, διότι αυτό έκανε, αν δεν κάνω λάθος, με χθεσινές του δηλώσεις. Θα πρέπει να μας πει αν και οι διώξεις που του έχουν ασκηθεί είναι αποτέλεσμα χειραγώγησης ή αποτέλεσμα εντολών και από ποιον. Ωστόσο, από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του κυρίου Γεωργιάδη, ας αναμένουμε να δούμε το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής που θα εξετάσει τη δικογραφία. 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες και σήμερα κυβερνητικά στελέχη αφήνουν υπόνοιες ότι σε κάποιες διαμαρτυρίες μετέχουν ταυτόχρονα στελέχη και της ΝΔ…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν αφήνουμε υπόνοιες. Δεν αφήνουμε καμία υπόνοια. Το λέμε ευθέως, είναι σαφές. 

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν έχετε κάποια στοιχεία που τεκμηριώνουν ακόμη περισσότερο…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Μπορείτε να ανατρέξετε στις δηλώσεις της κυρίας Τζάκρη, μπορείτε να ανατρέξετε στις δηλώσεις του κυρίου Κοντονή, μπορείτε να ανατρέξετε στις δηλώσεις του ίδιου του κυρίου Καμμένου, οι οποίοι κάνουν λόγο, αλλά και σε μια σειρά από δημοσιεύματα εφημερίδων, που κάνουν λόγο για μια σειρά στελεχών της ΝΔ, τα οποία σε συνεργασία με χρυσαυγίτες οργάνωσαν αυτές τις περιθωριακές εκδηλώσεις δήθεν οργής. Σας είπα και στην εισαγωγική μου τοποθέτηση ότι πρόκειται για οργανωμένες αθλιότητες, τις οποίες καλύπτει πλήρως ο κύριος Μητσοτάκης, ο οποίος έχει και την ευθύνη για τον ακροδεξιό εκφυλισμό της ΝΔ.

ΖΟΡΜΠΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, είναι βέβαιο, δεδομένου του χρονοδιαγράμματος για τα βήματα της Συμφωνίας, ότι θα κληθεί να την κυρώσει η παρούσα Βουλή;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Απολύτως βέβαιο.

ΚΑΡΑΜΑΓΚΑΛΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, το νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να το περιμένουμε στη Βουλή μέχρι τις 15 Ιουλίου ή θα πάει πιο πίσω, από Οκτώβρη;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχω την εντύπωση ότι οι σχετικές επεξεργασίες στο υπουργείο Εσωτερικών έχουν ολοκληρωθεί. Ωστόσο, ο χρόνος κατάθεσης του νομοσχεδίου αφορά το υπουργείο Εσωτερικών και τη συνεννόηση που θα κάνει με τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης. Εφόσον υπάρξει μια συγκεκριμένη ημερομηνία, αυτή θα ανακοινωθεί και από το υπουργείο Εσωτερικών, όπως αρμόζει. 

ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ένα βίντεο με τον βουλευτή σας, τον κύριο Σέλτσα, αν δεν κάνω λάθος, ο οποίος δείχνει να διασκεδάζει με έναν ύμνο «των Μακεδόνων του Αιγαίου», κάτι που, όπως γράφεται, θεωρείται επιτομή του αλυτρωτισμού και θα  ήθελα το σχόλιό σας. 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κυρία Σαββοπούλου, όσοι έχουν ζήσει σε αυτές τις περιοχές γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται για ύμνο, πρόκειται για ένα παραδοσιακό τραγούδι, το οποίο έχει χορέψει το 90%, αν όχι το 100%, των ελλήνων πολιτών που διαμένουν σε αυτές τις περιοχές. Είμαστε στο 2018 και νομίζω ότι οι Έλληνες πολίτες μπορούν να χορεύουν ό,τι θέλουν, χωρίς να τους ασκείται η σχετική κριτική.

ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ: Την επιστολή-πρόσκληση στην πΓΔΜ θα υπογράφει ο κύριος Καμμένος ή ο κύριος Κουβέλης;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Την επιστολή-πρόσκληση ένταξης στο ΝΑΤΟ, αν δεν κάνω λάθος, θα την υπογράφουν είτε οι υπουργοί Εξωτερικών είτε οι Πρωθυπουργοί.

ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, είπατε προηγουμένως ότι θα υποστηρίξετε τις προσπάθειες που κάνει ο κύριος Ζάεφ. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος για την υποστήριξη ή απλά είναι… 

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η υποστήριξη είναι πάντοτε διά του λόγου και διά της προσπάθειας να πείσουμε και τους πολίτες της γειτονικής χώρας ότι αυτή η Συμφωνία είναι προς όφελος και των δύο χωρών. 

Σας ευχαριστώ πολύ. 



Ελληνική Δημοκρατία

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ