Μια τοιχογραφία που είναι «μαγική εικόνα»

44


Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018, 10:59

Έντονη είναι η αλλαγή της καινούργιας τοιχογραφίας της Μαρία Λόπεθ και του Χαβιέρ ντε Ρίμπα, με το που πέφτει ο ήλιος. Τη μέρα, βλέπουμε το περίγραμμα μιας άσπρης φάλαινας (λευκή φάλαινα ήταν και ο Μόμπι Ντικ). Όταν έρχεται η δύση, η φάλαινα αρχίζει να λαμπυρίζει, και στην κοιλιά της αποκαλύπτεται μια βάρκα φαλαινοθηρικού του 19ου αιώνα, με τους φαλαινοθήρες να έχουν βγει στο κυνήγι.Τι σημαίνει αυτό; Η φάλαινα κατάπιε τη βάρκα, μαζί και τους κυνηγούς της; Ή μήπως, οι φαλαινοθήρες κατανίκησαν τον γίγαντα της θάλασσας και τον έχουν μετατρέψει σε φάντασμα του εαυτού του;Οι δύο καλλιτέχνες δρόμου από τη Βαρκελώνη τοποθέτησαν την «Hizkuntza» – αυτό το όνομα έδωσαν στην παρέμβασή τους – στην πλατεία Patxa Plaza της Μπαγιόν, μιας μικρής πόλης στις ακτές της νότιας Γαλλίας που είναι και δημοφιλής τουριστικός προορισμός. Η πλατεία είναι χώρος συγκέντρωσης για εορτασμούς που έχουν να κάνουν με τη βάσκικη κουλτούρα. Οι Λόπεθ και ντε Ρίμπα αναφέρθηκαν στην πηγή έμπνευσής τους και εξήγησαν ότι αφετηρία τους ήταν η περίπλοκη ιστορία της φαλαινοθηρίας. Η εξαφάνιση, λόγω υπεραλίευσης, της φάλαινας Eubalena Glacialis από τα νερά της Θάλασσας της Κανταβρίας, υποχρέωσε τους Βάσκους ναυτικούς ν’ αναζητήσουν άλλες θάλασσες, γεγονός που γέννησε καινούργια γλωσσικά ιδιώματα (τα Βασκο-ισλανδικά και τα Άλγκονκιν βάσκικα – τα δεύτερα, στις ανατολικές επαρχίες του Καναδά).Δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο καλλιτέχνες χρησιμοποιούν μπογιές που λαμπυρίζουν και που στα έργα τους εστιάζουν στην κουλτούρα και ιστορία των περιοχών όπου δημιουργούν.


Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 21 Δεκεμβρίου 2018, 11:00

Πηγή

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ