Ολοκλήρωση των έργων της Ολυμπίας οδού

46


Είναι μεγάλη τιμή και μεγάλη χαρά να με έχετε καλέσει εδώ, στην εκδήλωση ολοκλήρωσης των έργων της Ολυμπίας οδού. Έχει ένα ξεχωριστό συμβολισμό αυτό το έργο και ένα ιδιαίτερο βάρος. Και αναπτυξιακό και σημειολογικό.
Είναι ένας ιδιαίτερος συμβολισμός, γιατί η Ολυμπία Οδός συνέδεσε την Αθήνα με την τρίτη πόλη της χώρας σε μέγεθος, την Πάτρα. Έβγαλε τη Δυτική Ελλάδα, όλη τη Δυτική Ελλάδα, από τον αποκλεισμό πολλών χρόνων. Μηδένισε σχεδόν τα θανατηφόρα ατυχήματα από τότε που λειτουργεί. Ήταν ένα έργο πολύ δύσκολο, γιατί δεν έγινε σε νέα όδευση, έγινε στο μεγαλύτερο μέρος στην υπάρχουσα όδευση και με ιδιαίτερα προβλήματα. Συνεργάστηκαν πάρα πολλές εταιρίες και αυτό έχει τη δική του αξία. Σχεδόν όλες οι εταιρείες της χώρας.
Επομένως μπορούμε να πούμε τώρα, ότι το έργο αυτό πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί. Να πάρει το όνομα του, να γίνει Ολυμπία Οδός. Να συνδέσει δηλαδή και την Πάτρα με την Αρχαία Ολυμπία. Είναι ο Περιφερειάρχης εδώ θα χαρεί ιδιαίτερα με το θέμα, αλλά επειδή είναι και άλλοι Πελοποννήσιοι, θα πρέπει να ενωθεί και η Καλαμάτα με την Αρχαία Ολυμπία και από κάτω, άρα, να κλείσει το δαχτυλίδι της Πελοποννήσου.
Η εκδήλωση του εορτασμού γίνεται λίγους μήνες πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος και θα ήθελα να πω, ότι και η Ολυμπία Οδός και οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι έχουν τη δική τους συμβολή στην οικοδόμηση της αξιοπιστίας της χώρας. Μιας αξιοπιστίας, που είχε χαθεί. Και είχε χαθεί και μέσα από τον τρόπο που δεν υλοποιούνταν ή υλοποιούνταν οι δημόσιες υποδομές.

Έχουμε λοιπόν πια, την επιστροφή της χώρας στην κανονικότητα. Έχουμε να υλοποιήσουμε το όραμα του Πρωθυπουργού: Το όραμα της δίκαιης ανάπτυξης. Να προχωρήσουμε και να βασιστούμε στις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις. Στην παραγωγή, στις υποδομές. Να προχωρήσουμε και να βαθύνουμε τη Δημοκρατία μας, την Κοινωνική Δικαιοσύνη και το Κοινωνικό Κράτος. Βέβαια, για να γίνει αυτό, τον προηγούμενο καιρό συντάξαμε το Στρατηγικό Σχέδιο για την Ανάπτυξη της Χώρας και το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών το οποίο θα παρουσιαστεί στο επόμενο διάστημα. Το θέμα είναι, ότι δε μπορεί να έχουμε μία χώρα ευρωπαϊκή, να έχουμε τέτοιο ανθρώπινο δυναμικό, τέτοιο τεχνικό δυναμικό και να προσπαθήσουμε να πάμε στη δίκαιη ανάπτυξη, επαναλαμβάνοντας τα λάθη του παρελθόντος. Έχουμε για πάρα πολλά χρόνια ψεύτικα διλήμματα που έχουν τεθεί στο τραπέζι, π.χ. δημόσιος τομέας ή ιδιωτικός τομέας. Η Ολυμπία Οδός, οι εταιρείες που συνεργάστηκαν για να υλοποιηθεί ο δρόμος, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, οι μελετητές, μπορούν να καταλάβουν τι θα πει ένας δημόσιος τομέας που δε μπορεί να ανταποκριθεί. Ενας δημόσιος τομέας που δεν έχει σοβαρή προετοιμασία, δεν έχει σοβαρές μελέτες, δεν έχει ολοκληρώσει εγκαίρως τις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές εργασίες, δεν έχει τη σωστή προετοιμασία ενός έργου. Και τι θα πει ένας ιδιωτικός τομέας πού να αναλαμβάνει να κάνει τέτοια έργα και να μη μπορεί να τα ολοκληρώσει. Αυτό σημαίνει ότι ένας κακός δημόσιος τομέας έχει έναν κακό ιδιωτικό και το ανάποδο: και ένας κακός ιδιωτικός έχει έναν κακό δημόσιο.
Εδώ πρέπει να γυρίσουμε σελίδα. Και πιστεύω, ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε γυρίσει σελίδα τουλάχιστον στο χώρο των δημόσιων υποδομών. Δε θα είχαμε καθυστερήσεις, δε θα είχαμε αποζημιώσεις, δε θα είχαμε δέσμευση και οικονομικών πόρων και ανθρώπινων πόρων για δεκαετίες, θα είχαν ολοκληρωθεί πολύ περισσότερες υποδομές, άρα η χώρα θα είχε πολύ μεγαλύτερα εφόδια για να μην περάσει την κρίση που πέρασε.
Η δουλειά που έχουμε να κάνουμε από εδώ και πέρα, πιστεύω και η συνεργασία, είναι πολλή μεγάλη. Η χώρα πρέπει να με πληρώσει το εθνικό οδικό δίκτυο και ένας τρόπος, είναι η λειτουργική και περιβαλλοντική ολοκλήρωση των παραχωρήσεων. Επειδή ακριβώς υπήρχε ελλιπής σχεδιασμός, τα οδικά δίκτυα, οι συμβάσεις που ολοκληρώθηκαν, δεν έχουν έναν πλήρη σχεδιασμό, σε σχέση με την αντιπλημμυρική προστασία, δεν έχουν πλήρη λειτουργική ολοκλήρωση, που προέκυψε από την κακή προετοιμασία, όπως το να κλείσει το οδικό δαχτυλίδι της Πελοποννήσου, η σύνδεση της Ολυμπίας οδού με το Μορέα, οι οριζόντιοι άξονες που πρέπει να υπάρχουν στην Πελοπόννησο και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις. Η σύνδεση όλων των αυτοκινητοδρόμων με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Η σύνδεση της Ιόνιας οδού με τα σύνορα, με την Αλβανία, της γέφυρας με τη Ναύπακτο ή την ολοκλήρωση του Ε65, για να μην έχουμε μόνο μεσαίο τμήμα, δηλαδή μία γέφυρα στη Σαχάρα, τα οριζόντια τμήματα στην Κεντρική Ελλάδα και πολλά άλλα.
Εμείς περιμένουμε τις προτάσεις σας και της Ολυμπίας οδού και των υπολοίπων παραχωρήσεων, για τη λειτουργική και περιβαλλοντική ολοκλήρωση των έργων. Και θα είναι μεγάλη χαρά, όλες οι παραχωρήσεις μαζί, να προωθήσουν αυτό το στόχο, την ολοκλήρωση των οδικών δικτύων της χώρας μας.
Ταυτόχρονα έχουμε να υλοποιήσουμε κάτι που έπρεπε να είναι πρώτη προτεραιότητα και δεν ήταν: Τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις συνδυασμένες μεταφορές, τα εμπορευματικά κέντρα, τις επεκτάσεις του μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και του προαστιακού, τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τα λιμάνια μας και όλα τα υπόλοιπα, που θα κάνουν τη χώρα σε πολύ λίγα χρόνια να γυρίσει σελίδα και να γίνει πραγματικά ένας πόλος σταθερότητας, ένας πόλος για τις μεταφορές και την προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων.
Μία χώρα, που δε θα είναι μόνο η ίδια σε σταθερές ράγες, αλλά θα συμβάλλει στη σταθεροποίηση της ευρύτερης περιοχής και στα Βαλκάνια και στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση των έργων, στις ελληνικές και στις Ευρωπαϊκές εταιρείες που συνεργάστηκαν με αυτό τον τρόπο. Σε όσους συνέβαλαν από την αρχή στην υλοποίηση των έργων και ας έχουμε διαφορετική οπτική και στο διάβα μιας δεκαετίας σχεδόν. Σε όσους συνέβαλαν στον άθλο τα τελευταία τρία χρόνια να ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός και τα υπόλοιπα έργα, οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι. Ήταν πραγματικά άθλος. Δεν το περίμενε κανείς, ούτε εντός της χώρας, ούτε εκτός της χώρας. Σας καλώ να συνεχίσουμε την προσπάθεια και για την Ολυμπία Οδό και για την οδική ασφάλεια και για τη χώρα. Θα πρέπει οι υποδομές και οι μεταφορές να παίξουν τον ιστορικό ρόλο που έπαιξαν πάντα στην οικονομία, που τράβηξαν τις κοινωνίες  και τις έβγαλαν από τις μεγάλες οικονομικές κρίσεις.
Θεωρώ, ότι είμαστε έτοιμοι έχουμε και τις γνώσεις. Εχουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο που είναι ένα κρίσιμο εργαλείο, έχουμε τις τεχνικές εταιρείες, έχουμε την αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης και ικανότατα στελέχη που μπορούν να ανταπεξέλθουν. Εχουμε την όρεξη, έχουμε και την πολιτική διάθεση, η χώρα μας να αφήσει πίσω τις δυσκολίες. Να γίνει μία άλλη χώρα, με ολοκληρωμένες υποδομές, με ανάπτυξη, με κοινωνική δικαιοσύνη και με ένα ορθολογικό διαφανέστατο σύστημα υλοποίησης δημόσιων υποδομών, με το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Σας ευχαριστώ πολύ.



Ελληνική Δημοκρατία

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ