«Ο άνθρωπος που γελά», μια παράσταση με συνθήκες καθολικής προσβασιμότητας στο Θέατρο Rex

15


Η μουσικοθεατρική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή, πάνω στο έργο του Βίκτωρος Ουγκώ «Ο άνθρωπος που γελά», είναι μια από τις παραστάσεις που έχουν συζητηθεί πολύ την εφετινή σεζόν. Τώρα, έρχεται στο προσκήνιο, όχι για το περιεχόμενο της ίδιας της παράστασης, αλλά για τις πρωτοβουλίες του Εθνικού Θεάτρου, στις οποίες εντάσσεται.

Από το προηγούμενο Σάββατο 11/5, στο πλαίσιο της δράσης «Εθνικό Θέατρο απευθείας» σε συνεργασία με το κανάλι της Βουλής, παρουσιάστηκε σε κλειστούς δημοτικούς χώρους με ελεύθερη είσοδο σε Αμοργό, Ικαρία, Κάσο, Λευκάδα, Λήμνο, Ορεστιάδα, Φούρνους, Λέρο, Δράμα, Μήλο και Σαμοθράκη. Και τώρα ακολουθεί άλλη μια σημαντική ημερομηνία.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 24 Μαΐου η παράσταση στο θέατρο Rex-Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» γίνεται καθολικά προσβάσιμη, συνοδευόμενη από: Διερμηνεία στην Ε.Ν.Γ & Ελληνικούς Υπέρτιτλους (ΤΚΒ) για Κ(κ)ωφούς και βαρήκοους. Τουτέστιν, η παράσταση θα μεταφράζεται ταυτόχρονα στην νοηματική από έναν ή περισσότερους διερμηνείς, θα υπερτιτλίζεται μαζί με περιγραφή των ηχοτοπίων και θα περιγράφεται ακουστικά μαζί με τα απαραίτητα στοιχεία εικόνας. Σημειώνεται ότι η σκηνή είναι καθολικά προσβάσιμη για χρήστες-χρήστριες αναπηρικών αμαξιδίων και επιτρέπονται οι σκύλοι οδηγοί.

Υπόθεση έργου

Λονδίνο, αρχές του 18ου αιώνα. Μια αυστηρά δομημένη, αριστοκρατική κοινωνία με απολύτως διακριτά όρια μεταξύ των τάξεων. Ο πλούτος και η υψηλή θέση στην ιεραρχία προκαλεί αλαζονεία. Ο λαός, άνθρωποι εξαθλιωμένοι, άβουλοι, τρομοκρατημένοι, χωρίς διάθεση για αντίσταση και κάποιες φορές χωρίς ελπίδα. Σε αυτό το σκληρό περιβάλλον, ο Γκουίνπλεν, ένας νεαρός άνδρας με παραμορφωμένο πρόσωπο -ένα μόνιμα χαραγμένο χαμόγελο ως εκδίκηση από τον βασιλιά-, βιώνει έναν αγνό και αληθινό έρωτα με την τυφλή Ντέα. Η σχέση τους φαίνεται να είναι ό,τι πιο σημαντικό για εκείνον. Ως μέλος ενός θιάσου, σύντομα, θα γίνει διάσημος λόγω της ιδιαιτερότητάς του. Η τύχη όμως παίζει τα πιο τρελά παιχνίδια: όταν βρεθεί σε θέση ισχύος και τολμήσει να υψώσει το ανάστημά του θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αναλγησία των ισχυρών.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Ντορέτα Πέππα

Διασκευή – Λιμπρέτο: Έλσα Ανδριανού                

Σύνθεση-Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης                 

Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού                                        

Χορογραφία: Αγγελική Στελλάτου                         

Φωτισμοί:  Nίκος Σωτηρόπουλος                                             

Βοηθός σκηνοθέτης: Ελεάνα Τσίχλη                      

Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου          

Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα  Ζαφειροπούλου          

Γ ‘Βοηθόςσκηνοθέτη:  Κωνσταντίνος  Καρδακάρης         

Διανομή

Θανάσης Ακοκκαλίδης, Νέλη Αλκάδη,  Διονύσης Βερβιτσιώτης, Θανάσης Βλαβιανός,

Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαρία Δελετζέ, Αντιγόνη Δρακουλάκη, Πάρις Θωμόπουλος            , Κώστας Κορωναίος, Ελίτα Κουνάδη, Νέστωρ Κοψιδάς, Δαυίδ Μαλτέζε,    Ελένη Μπούκλη, Παναγιώτης Παναγόπουλος, ΕβελίναΠαπούλια, Αρετή Πασχάλη, Αιμιλιανός Σταματάκης, Λυδία Τζανουδάκη, Σπύρος Τσεκούρας, Δήμητρα Χαριτοπούλου, Βαγγέλης Ψωμάς.

Μουσικοί:

Κιθάρες: Γιάννης Αναστασάκης

Τσέλο: Σοφία Ευκλείδη

Πιάνο: Θοδωρής  Κοτεπάνος

Κρουστά: Ιάκωβος Παυλόπουλος

Κοντραμπάσο: Θάνος  Πολυμενέας  Λιοντήρης

Συντελεστές προσβασιμότητας:

Ακουστική Περιγραφή – Υπερτιτλισμός (ΤΚΒ): Κερασία Μιχαλοπούλου

Διερμηνεία στην ΕΝΓ: Ανδρονίκη Ξανθοπούλου – Μυρτώ Γκανούρη

Τεχνική Υποστήριξη για Α.Π: Μάνος Γεωργακόπουλος, LUDD Makerspace

Χειρισμός Υπερτίτλων: Χρίστος Παπαμιχαήλ

Βίντεο στην Ε.Ν.Γ: Δήμητρα Τριανταφύλλου

Εξοπλισμός Α.Π: Bosch Hellas

Λογισμικό Υπερτίτλων: Supertitles.gr

Πρόγραμμα σε γραφή  Braille: Κ.Ε.Α.Τ

Επιμέλεια – Συντονισμός: Liminal.eu | Κατερίνα Σαραντίδου – Χρίστος Παπαμιχαήλ

ΘΕΑΤΡΟ REX – ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ», Πανεπιστημίου 48, Αθήνα  *Ο χώρος είναι προσβάσιμος σε χρήστες – χρήστριες αναπηρικού αμαξιδίου. Επιτρέπονται οι σκύλοι οδηγοί τυφλών.

Εισιτήρια – Προπώληση – Κρατήσεις

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 13€, ΑμεΑ – Συνοδοί 5€.

Πηγή

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ