Ρυθμίσεις για θέματα πολιτισμού

0
207


Τρεις διατάξεις για θέματα πολιτισμού υπερψηφίστηκαν στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού και άλλες διατάξεις».

Με την πρώτη ρύθμιση, οι ανώνυμες εταιρείες που συστήνουν οι Δήμοι της χώρας για τη φιλοξενία του θεσμού της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης θα μπορούν στο εξής να λαμβάνουν πολιτιστικές χορηγίες, οι οποίες δεν υπόκεινται σε φορολογική επιβάρυνση. Με την αυτονόητη αυτή νομοθετική παρέμβαση επιδιώκεται η ενίσχυση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Ελευσίνα 2021, προκειμένου να προετοιμάσει μια επιτυχή διοργάνωση.

Με τη δεύτερη ρύθμιση, επιλύεται το πρόβλημα που έχει προκαλέσει ο ιδιοκτησιακός κατακερματισμός του συγκροτήματος των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας, ο οποίος αποτελεί εμπόδιο στο να ξεκινήσει η αποκατάστασή τους, λόγω αδυναμίας επίτευξης συμφωνίας από το σύνολο των ιδιοκτητών. Συγκεκριμένα, με τη ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στην πλειοψηφία των δύο τρίτων των συνιδιοκτητών του συγκροτήματος να υποβάλουν αίτηση για την έκδοση οικοδομικής άδειας. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση, αφού αφαίρεσε από το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ το συγκρότημα των προσφυγικών της λεωφόρου Αλεξάνδρας, διασώζοντάς το από τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, δίνει λύση ώστε να προχωρήσει άμεσα το έργο της αποκατάστασης αυτού του σημαντικού νεότερου μνημείου της ιστορίας της πόλης από την Περιφέρεια Αττικής, η οποία υπερκαλύπτει το παραπάνω ποσοστό συνιδιοκτησίας, με τη συνεργασία της Ανάπλασης Αθήνας. Οι προσφυγικές κατοικίες της λεωφόρου Αλεξάνδρας θα αποκατασταθούν σύμφωνα με τη μελέτη που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων και θα στεγάσουν ξενώνες συνοδών ασθενών του νοσοκομείου Άγιος Σάββας, κοινωνικές κατοικίες, τους 53 δικαιούχους ιδιοκτήτες που συνεχίζουν να κατοικούν εκεί και μουσειακή έκθεση μικρασιατικής μνήμης.

Με την τρίτη ρύθμιση, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα μπορεί στο εξής να χρηματοδοτεί εγχώριες κινηματογραφικές παραγωγές με πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Με τη ρύθμιση αυτή, συμπληρωματικά προς τα αυτοματοποιημένα συστήματα cash και tax rebate που έχει ήδη θεσπίσει η κυβέρνηση, τα οποία αποσκοπούν κυρίως στην προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών επενδύσεων, προστίθεται και το ΠΔΕ στα χρηματοδοτικά εργαλεία για τον κινηματογράφο, αυτή τη φορά για την ενίσχυση της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής και μάλιστα με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ο μεγάλος βαθμός ανεξαρτησίας από τηλεοπτικούς σταθμούς ή εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης.

Κλείνοντας την παρουσίαση των ρυθμίσεων, ο Υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής αναφέρθηκε στο masterplan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και την οριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου Πειραιά, που έχουν βρεθεί στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας. Ο Υφυπουργός επανέλαβε ότι σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο του 2002, ο οποίος δεν μπορεί να εφαρμόζεται επιλεκτικά, η θεσμική θωράκιση της έγκρισης του masterplan προϋποθέτει την οριοθέτηση των περιοχών που περιέχουν αρχαιότητες ή ενδείξεις για αρχαιότητες. Υπενθύμισε δε ότι η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στην αντίστοιχη περίπτωση του Ελληνικού, η οποία επίσης αφορούσε τόσο σε τμήμα της επένδυσης όσο και σε τμήμα του αστικού ιστού, χωρίς, ενάμιση χρόνο μετά την οριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου, να έχει υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα ούτε για την επένδυση ούτε για την πόλη, όπως εξαρχής ήταν η θέση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην κινδυνολογία και τον θόρυβο που είχε αναίτια προκληθεί. Ο κ. Στρατής, αφού επισήμανε ότι η προστασία και ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος όχι μόνο δεν αποτελεί εμπόδιο για το επενδυτικό πλάνο του ΟΛΠ και την οικονομική ανάπτυξη του Πειραιά, αλλά αντίθετα θα προσδώσει ισχυρή προστιθέμενη αξία, κάλεσε όλους να μην αναλώνονται σε ανώφελες εντάσεις και να συστρατευτούν στο σημαντικό στόχο «να έρθει ξανά στο προσκήνιο και να προχωρήσει το πρόγραμμα της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, που δεν είναι δυνατό να απουσιάζει από το μέλλον του λιμανιού και της πόλης», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.



Ελληνική Δημοκρατία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here