«Το καλό σενάριο για την ελληνική οικονομία επιβεβαιώνεται διαρκώς»

195


Κύρια σημεία

«Η Δικαιοσύνη τσακώθηκε μόνη της»
 
Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείται παρέμβαση μια άποψη ότι και οι δικαστές πρέπει να υπάγονται στη διαδικασία ηλεκτρονικής κατάθεσης του «πόθεν έσχες». Είναι άλλο ζήτημα ο σεβασμός στις αποφάσεις και η δεσμευτικότητα της Δικαιοσύνης και άλλο η κριτική που μπορεί να ασκήσει κανείς.
 
Μου έκανε πραγματικά πολύ μεγάλη έκπληξη ο τρόπος με τον οποίο παρενέβη ο πρόεδρος του ΣτΕ και το πώς διαχειρίστηκε το θέμα τόσο εκείνος όσο και άλλοι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης. Με βάση όσα παρακολουθήσαμε χτες μένει μια αίσθηση ότι η Δικαιοσύνη τσακώθηκε μόνη της. Το να λέει κανείς ότι η κυβέρνηση προχωρά σε παρεμβάσεις είναι τουλάχιστον αστείο.
 
Η Δικαιοσύνη οφείλει να κάνει -και κάνει- τη δουλειά της και από την άλλη η κυβέρνηση οφείλει να προτείνει νομοσχέδια στο κοινοβούλιο, να σχεδιάζει την πολιτική της και αυτό να γίνεται στη βάση της έννομης τάξης. Οι ρόλοι είναι διακριτοί, οι αποστολές είναι διακριτές, βρισκόμαστε σε ένα κράτος δικαίου. Σεβόμαστε όλοι το κράτος δικαίου αλλά από κει και πέρα η δικαιοσύνη είναι δικαιοσύνη και η πολιτική είναι πολιτική.
 
«Έχουμε λιγότερα θέματα με την Τουρκία από ότι πριν την επίσκεψη του κ. Ερντογάν»
 
Η επίσκεψη Ερντογάν αφήνει πίσω της ένα θετικό αποτέλεσμα το οποίο δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Τώρα έχουμε λιγότερα θέματα με την Τουρκία τώρα από ότι πριν την επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου:
 
• Το θέμα της συνθήκης της Λωζάνης έκλεισε μια και καλή. Ο κ. Ερντογάν δήλωσε πως τα σύνορα και τα κυριαρχικά δικαιώματα δεν αμισβητούνται ενώ με σαφήνεια υπέρ των ελληνικών θέσεων τοποθετήθηκαν ΗΠΑ, ΕΕ, Γερμανία.
 
• Ο Τούρκος Πρόεδρος παραδέχτηκε ότι το ζήτημα της μειονότητας είναι ζήτημα του ελληνικού κράτους ενώ έκανε λόγο για «μουσουλμανική μειονότητα» στη Θράκη δηλαδή αναγνώρισε θρησκευτική μειονότητα αλλά και πολλαπλές τέτοιες.
 
• Βρέθηκαν κοινοί τόποι σε ό,τι αφορά στην επανεκκίνηση των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης, την επαναεπιβεβαίωση της αμοιβαίας δεσμευσης για την εφαρμογή της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης, για την αποσυμφόρηση των νησιών κτλ.
 
«Το καλό σενάριο για την ελληνική οικονομία επιβεβαιώνεται διαρκώς»
 
Το 3,5% είναι πράγματι ένας υψηλός στόχος που δεν επιτρέπει την ακόμη μεγαλύτερη δυνατή ανάπτυξη. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε. Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε συμφωνήσει σε 4,5% έως το 2030. Από εκεί ξεκινήσαμε τη διαπραγμάτευση. Ενώ επίσης μέσα από τη διαπραγμάτευση καταφέραμε να μειώσουμε τον ορισμό του μεσοπρόθεσμου χρόνου από τα 10 στα 5 έτη.
 
Έχει υπάρξει μεγάλη πρόοδος σε σχέση με το τι κληθήκαμε να διαχειριστούμε και έχουμε μεν μια δέσμευση για 3,5% ως το 2022 χωρίς όμως να χρειάζονται νέα μέτρα. Χρειάζεται απλώς να διατηρηθεί δηλαδή άρα είναι πιο πιθανό να έχουμε περισσότερο δημοσιονομικό χώρο από το αντίθετο. Φέτος με στόχο 1,5% πρωτογενές πλεόνασμα καταφέραμε να φτάσουμε κοντά στο 3% αν δεν υπολογίσουμε το κοινωνικό μέρισμα το οποίο ακριβώς είναι η υπεραπόδοση που επιστρέφουμε σε αυτούς που πραγματικά το έχουν ανάγκη.
 
Έχει αποδειχθεί από τα πράγματα ότι το καλό σενάριο είναι αυτό που επιβεβαιώνεται διαρκώς σε αντίθεση με την κριτική της αντιπολίτευσης αλλά και τις προβλέψεις του ΔΝΤ. Η δημοσιονομική πορεία είναι δεδομένη, δημοσιονομικός χώρος δημιουργείται συνεχώς και μετά το 2018 όχι μόνο δεν υπάρχει περίπτωση για περικοπή συντάξεων αλλά θα έχουμε τη δυνατότητα για ακόμη περισσότερα μέτρα υποστήριξης αλλά και φοροελαφρύνσεις. Η διαρκής υπεραπόδοση μπορεί να αγγίξει και τα 7,5 δις την τριετία. Στόχος μας τον Αύγουστο του 2018 να μη χρειάζεται η στήριξη του επίσημου τομέα. Τόσο οι αγορές όσο και πολιτικές δυνάμεις στην Ευρώπη προεξοφλούν τη θετική κατάληξη.
 
«Σε σχέση με τα προαπαιτούμενα μιλάμε για μια απολύτως ισορροπημένη συμφωνία»
 
Είναι πολύ δύσκολο να κατηγορήσει κανείς αυτήν την κυβέρνηση για αντεργατική πολιτική. Παλέψαμε και πετύχαμε την επιστροφή στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, το υπερπρονόμιο των εργαζομένων σε περίπτωση πτώχευσης της επιχείρησης, ρυθμίσεις που ενισχύουν τη διαπραγματευτική δύναμη των εργαζομένων όπως το γεγονός ότι η μη καταβολή δεδουλευμένων είναι πλέον λόγος για καταγγελία της σύμβασης. Στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης θεωρήσαμε ότι αυτά είναι πιο σημαντικά από ότι το 50% + 1 όπου προσέξτε δεν ισχύει για όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία αλλά μόνο για τα επιχειρησιακά σωματεία. Δεν μιλάμε για κλαδικά σωματεία, για πανελλαδικής έκτασης πρωτοβάθμια σωματεία κτλ.
 
Αλλά και στο θέμα της ΔΕΗ είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια δέσμευση που όπως θα θυμάστε ήταν το σχέδιο της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου για τη «μικρή ΔΕΗ». Διατηρήσαμε το 90,9% του παραγωγικού δυναμικού της με πώληση μόνο λιγνιτικών μονάδων μόνο 9%. Τη στιγμή που το σχέδιο της «μικρής ΔΕΗ» αφορούσε την πώληση του 25% περιλαμβανομένων υδροηλεκτρικών μονάδων αλλά και φυσικού αερίου. Αν συγκρίνετε τις δύο εκδοχές τότε μιλάμε για τη μέρα με τη νύχτα.
 
«Η νομοθετημένη προστασία της α΄κατοικίας δεν τελειώνει στο τέλος του 2018»
 
Αυτό που τελειώνει είναι η δυνατότητα υπαγωγής σε αυτήν δηλαδη στον νόμο Κατσέλη-Σταθάκη. Η προστασία καθεαυτή συνεχίζει μέχρι την αποπληρωμή του δανείου. Έχουμε κληθεί να σταθμίσουμε από την μια την ανάγκη των τραπεζών να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους αλλα και από την άλλη την ανάγκη να μην υπάρξουν κοινωνικές συνέπειες από αυτή τη διαδικασία. Αν τα κόκκινα δάνεια έχουν αρχίσουν να απομειώνονται ή πρασινίζουν και η ελληνική οικονομία έχει πάρει μπροστά τότε τα δεδομένα θα είναι διαφορετικά και αυτό θα αφορά και αυτούς που ενδεχομένως θα βρεθούν σε δύσκολη θέση μετά το 2018.

Απομαγνητοφώνηση

[σε εξέλιξη]



Ελληνική Δημοκρατία

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ